Test: DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi | NewsAuto.gr
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi

Οι Γάλλοι της πολυτελούς DS μπαίνουν σε μια νέα εποχή, με το νέο DS 7 Crossback να φιλοδοξεί να σπάσει την κυριαρχία των Γερμανών στα premium SUV, προβάλλοντας στο έπακρο το ξεχωριστό του στυλ, την προσοχή στη λεπτομέρεια και την υψηλή τεχνολογία που εφαρμόζει.

ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ ([email protected]), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

H DS αναδύθηκε μέσα από τους κόλπους της Citroen πρώτα ως «μάρκα μέσα στη μάρκα» το 2009 και στη συνέχεια ως ένα εντελώς ξεχωριστό brand 5 χρόνια αργότερα. Στόχος της φίρμας είναι να προσφέρει ξεχωριστά μοντέλα, με πολυτελή χαρακτηριστικά, που υιοθετούν και αρκετές λύσεις καινοτομίας. Πλέον, εν έτη 2018 η DS μπαίνει σε μια νέα εποχή ανανεώνοντας τη γκάμα των μοντέλων της και έχοντας υψηλούς στόχους στην premium κατηγορία.

Πρώτο δείγμα αυτής της νέας εποχής της μάρκας και πρώτο μοντέλο που παρουσιάζεται στην Ευρώπη μετά την ανεξαρτητοποίησή της είναι το DS 7 Crossback, ένα στιλάτο και ξεχωριστό SUV, σε διαστάσεις ανάμεσα στη μικρομεσαία και μεσαία κατηγορία του είδους.

Εντυπωσιακή εμφάνιση

DS 7 Crossback Test (2)

Η εξωτερική σχεδίαση του DS 7 Crossback αποκαλύπτει από την πρώτη στιγμή τον ξεχωριστό χαρακτήρα του μοντέλου. Το αμάξωμα είναι υπερυψωμένο, με πολλές καμπύλες αλλά και παράλληλα, με επιμέρους στοιχεία που τονίζουν το κύρος του αυτοκινήτου – και κατά συνέπεια και του ιδιοκτήτη του – σε ένα αποτέλεσμα άκρως εντυπωσιακό. Έτσι, στο εμπρόσθιο τμήμα με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει η υιοθέτηση της χαρακτηριστικής «DS Wings» χρωμιωμένης μάσκας, που περικλείεται από μακρόστενα φώτα με εκπληκτικούς ενεργούς LED προβολείς DS Active LED Vision, αλλά και λεπτά κάθετα LED φώτα ημέρας. Έπειτα στο πίσω τμήμα τις εντυπώσεις κλέβει η χρωμιωμένη λωρίδα που ενώνει τα αντίστοιχης σχεδίασης –και τεχνολογίας με 3D full LED λαμπτήρες– πίσω φώτα, μαζί με τις διπλές τετράγωνες απολήξεις της εξάτμισης και τον κεντρικά τοποθετημένο διαχύτη. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο DS 7 Crossback διαθέτει μήκος 4.573 χλστ. που όπως προείπαμε το τοποθετεί ανάμεσα στη μικρομεσαία και τη μεσαία κατηγορία των SUV. Παράλληλα, αυξημένο είναι το πλάτος των 1.906 χλστ., προς όφελος της εσωτερικής του ευρυχωρίας.

Πολυτέλεια και φινέτσα α λα γαλλικά

DS 7 Crossback Test (1)

Με πολυτελή αλλά και σπορτίφ στοιχεία εμπνέεται το εσωτερικό του νέου DS 7 Crossback, δημιουργώντας έτσι ένα όχι μόνο premium, αλλά και ξεχωριστό περιβάλλον, ιδίως στην έκδοση της δοκιμής μας με την extra εσωτερική διαμόρφωση Opera Art Basalte. Πρόκειται για μια επιλογή που ανεβάζει σε άλλα επίπεδα τη μοναδικότητα της καμπίνας, αφού ενσωματώνει ειδικές χειροποίητες επιφάνειες σε δέρμα Nappa Noir Art Basalte, καθίσματα ντυμένα επίσης με δέρμα Nappa Art Basalte ειδικής τεχνοτροπίας, καθώς και κρυφούς φωτισμούς, ανάγλυφο μονόγραμμα αλουμινίου «OPERA» και πολλά άλλα. Επίσης, στην καμπίνα συναντούμε και άλλα υψηλής ποιότητας υλικά, όπως είναι το μέταλλο ειδικής κοπής που περικλείει τους κεντρικά τοποθετημένους διακόπτες των παραθύρων, το μαύρο κρύσταλλο για τη ροδέλα της έντασης του ηχοσυστήματος, αλλά και το ακριβό αναλογικό ρολόι της B.R.M. ψηλά στο ταμπλό. Εκτός πάντως από τα υλικά, η συναρμογή και το φινίρισμα στο εσωτερικό του DS 7 Crossback ακολουθεί γενικότερα υψηλά επίπεδα, τονίζοντας περαιτέρω τον πολυτελή χαρακτήρα της καμπίνας.

DS 7 Crossback Test (3)a

Στο πεδίο της σχεδίασης, το ταμπλό διαθέτει απλές και καθαρές γραμμές, που βοηθούν στο να αναδειχθεί η μεγάλων διαστάσεων (12 ίντσες) οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας. Μέσω αυτής χειρίζονται όλα τα συστήματα ψυχαγωγίας, συνδεσιμότητας, πλοήγησης, αλλά και ο κλιματισμός του αυτοκινήτου, με την όλη διαδικασία να απαιτεί λίγο παραπάνω χρόνο εξοικείωσης αλλά γενικά να είναι αρκετά εύχρηστη. Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης, με το κάθισμα να προσφέρει ισόποσα υψηλή άνεση και αποτελεσματική στήριξη του σώματος, ενώ ευπρόσδεκτο είναι και το σπορτίφ τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα. Πλήρως ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών. Στο υπερυψωμένο τούνελ της κονσόλας, που θυμίζει κουπέ αυτοκίνητα, ξεχωρίζει ο μοντέρνος σε σχεδίαση επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Παράλληλα, υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα με κορωνίδα το βαθύ ντουλάπι πίσω από τις ποτηροθήκες. Ειδικά δε στους χώρους, το DS 7 θα μεταφέρει χωρίς παραχωρήσεις 5 ενήλικες επιβάτες, με τους πίσω καθήμενους να μπορούν να ρυθμίσουν ηλεκτρικά μέσω των ειδικών διακοπτών την πλάτη της θέσης τους. Το πορτ-μπαγκάζ έχει πλήρως τετραγωνισμένο και μεγάλο άνοιγμα, αποκαλύπτοντας έναν άκρως ικανοποιητικό χώρο με ωφέλιμο όγκο από 555 έως και 628 λίτρα.

Ροπάτος diesel με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο

DS 7 Crossback Test (2)a

Ο 2λιτρος BlueHDi (με AdBlue για μειωμένες εκπομπές ρύπων) του Ομίλου PSA Peugeot-Citroen βρίσκεται κάτω από το καπό του DS 7 Crossback της δοκιμής μας, προσφέροντας 180 άλογα ισχύος και 40.6 kgm ροπής/2.000 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται στάνταρ με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που διαθέτει και στάνταρ paddles πίσω από το τιμόνι. Με βάση τα παραπάνω χαρακτηριστικά, είναι λογικό ο κινητήρας να μην δυσκολεύεται να κινήσει με σχετική άνεση το DS 7, παρέχοντας αρκετή ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές του. Η γενικότερη λειτουργία του είναι πολιτισμένη, χωρίς να λείπει ένας λίγο παραπάνω θόρυβος ψηλά, ενώ και ο συνδυασμός του με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ικανοποιεί. Εφόσον μάλιστα ο οδηγός επιλέξει το «Άθληση» στο ελληνικό μενού των προγραμμάτων οδήγησης του αυτοκινήτου, τότε το κινητήρας και κιβώτιο μπαίνουν σε πιο σπορτίφ λειτουργία προς όφελος των επιδόσεων, ενώ αλλάζει και ο ήχος στην καμπίνα (μέσω αντηχείου) προς τέρψιν των ώτων των επιβατών. Στο πεδίο της κατανάλωσης, το DS 7 Crossback τα πηγαίνει αρκετά καλά, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας καταγράψαμε μια τιμή 7.3 lt./100 km κινούμενοι σε πόλη και εθνική.

DS 7 Crossback Test (1)a

Άνεση υψηλού επιπέδου

DS 7 Crossback Test (6)

Στο δρόμο το DS 7 Crossback προβάλει για μια ακόμη φορά πειστικά την premium υπόστασή του, παρέχοντας στους επιβάτες του υψηλού επιπέδου άνεση από την ανάρτηση, αλλά και παράλληλα κρατώντας εκτός της καμπίνας τους εξωτερικούς παρασιτικούς θορύβους, λόγω της αποτελεσματικής ηχομόνωσης. Ειδικά δε για την ανάρτηση, το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με την –στάνταρ στην έκδοση των 180 ίππων– ενεργή ανάρτηση DS Active Scan, η οποία μέσω κάμερας διαβάζει συνεχώς το δρόμο μπροστά απ’ το αυτοκίνητο και προσαρμόζει την απόσβεσή της, μεγιστοποιώντας έτσι την παρεχόμενη άνεση. Παράλληλα στις στροφές, περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος, ανάλογα και με το οδηγικό προφίλ που έχει επιλεγεί. Σε ό,τι αφορά στο τιμόνι, αυτό είναι ελαφρύ και με αρκετά τεχνητή αίσθηση, όμως όταν επιλεγεί και πάλι το «Άθληση» στα προγράμματα οδήγησης του αυτοκινήτου, βαραίνει κατά πολύ γεμίζοντας με περισσότερη σιγουριά τον οδηγό. Άκρως αποτελεσματικά και με καλή αίσθηση από το πεντάλ έδειξαν και τα φρένα. Σε ό,τι αφορά τέλος στις εκτός δρόμου δυνατότητες, το αποκλειστικά προσθιοκίνητο DS 7 Crossback της δοκιμής μας διέθετε το γνωστό σύστημα Grip Control του PSA Group, το οποίο επενεργεί στους μπροστινούς τροχούς για να προσφέρει περισσότερη πρόσφυση σε σαθρά εδάφη. Δεν αντικαθιστά φυσικά τις δυνατότητες της τετρακίνησης, δίνει όμως τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί με περισσότερη ασφάλεια σε χώμα, λάσπη, άμμο, χιόνι κ.ο.κ.

Πόσο κοστίζει

DS 7 Crossback Test (3)

Το DS 7 Crossback με τον 2λιτρο BlueHDi κινητήρα diesel της δοκιμής μας είναι και η top προσφερόμενη πετρελαιοκίνητη έκδοση του μοντέλου. Φυσιολογικά λοιπόν θα λέγαμε ότι η τιμή του είναι αυξημένη (45.225 ευρώ). Ωστόσο, υπάρχουν και εκδόσεις diesel με τον 1.500άρη BlueHDi των 130 ίππων, που έχουν χαμηλότερη τιμή (από 32.100 ευρώ) ή εκδόσεις βενζίνης με τον 1.200άρη PureTech turbo των 130 ίππων που κοστίζουν από 27.999 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι πολύ καλός από τη βασική κιόλας επιλογή. Αξίζει τέλος να τονίσουμε ότι το DS 7 Crossback, όπως και η όλη η γκάμα της DS, θα φιλοξενείται στο νέο DS Store που θα είναι έτοιμο σε λίγες ημέρες στην Αθήνα – μια υψηλής αισθητικής έκθεση όπου ο πελάτης θα μπορεί να έρθει σε επαφή με τον ξεχωριστό κόσμο της γαλλικής μάρκας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.979 cc
Ισχύς: 180 PS/3.750 rpm
Ροπή: 40.6 kgm/2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.4 sec
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.9 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 128 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 153,6 €
Βάρος: 1.535 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.573/1.906/1.625 mm
Μεταξόνιο: 2.738 mm
Χώρος αποσκευών: 555-628 lt
Τιμή: 45.225 €
Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν

Elin logo copy1

Log In or Create an account