Δοκιμή: BMW 218i Active Tourer | NewsAuto.gr
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW 218i Active Tourer

Πολυμορφικό αμάξωμα, με κίνηση στους εμπρός τροχούς, με ένα τρικύλινδρο turbo κινητήρα και με τα σήματα και τον χαρακτήρα της BMW; Ναι οι προδιαγραφές ταιριάζουν σε ένα Multi Purpose Vehicle, οικονομικό, οικογενειακό αυτοκίνητο. Όμως ένα τέτοιο μοντέλο έχει το DNA μίας BMW;

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΕΥΟΦΥΛΑΞ ([email protected])

Η BMW έχει πετύχει εδώ και πολλά χρόνια να συνδέσει το όνομά της με τα αυτοκίνητα, που έχουν κίνηση στους πίσω τροχούς και σπορ οδική συμπεριφορά. Ένα MPV στην γκάμα της πριν από κάποια χρόνια θα ήταν εκτός τόπου και χρόνου αλλά η αποχή από μία κατηγορία σημαίνει λιγότερες πωλήσεις και αυτό δεν το θέλει καμία εταιρία. Ακόμη και αν πρέπει να πάει κόντρα στην παράδοσή της.

Σε ένα MPV, οι χώροι και η εκμετάλλευση τους είναι πάνω από την αίσθηση στην οδήγηση, έτσι η διάταξη: Κινητήρας-κίνηση εμπρός είναι η καλύτερη λύση. Η BMW λοιπόν, έπρεπε να ακολουθήσει τον δρόμο όσων (κατασκευαστών) προηγήθηκαν.

Εκεί οι Βαυαροί είχαν μερικές έτοιμες λύσεις και απλά έπρεπε να τις εφαρμόσουν ή καλύτερα προσαρμόσουν στο μοντέλο τους. Ως πλατφόρμα χρησιμοποιήθηκε η “UKL1” του ΜΙΝΙ τελευταίας γενιάς (με την κίνηση στους εμπρός τροχούς), η οποία μεγάλωσε λίγο σε διαστάσεις.

BMW2series2

Από το MINI ήρθαν και οι κινητήρες. Μάλιστα ο τρικύλινδρος 1.5 TwinPower Turbo της 218i (από το MINI Cooper) είναι ο πιο ενδιαφέρων της σειράς.

Τα χαρακτηριστικά της

Το πλάτος της είναι έντονο ενώ στο μήκος θυμίζει τη Σειρά 1. Για να είναι ισορροπημένη δεν έχει και μεγάλο ύψος και αυτό κρατά χαμηλα και τον αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,26). Η σιλουέτα της, αμέσως θυμίζει BMW. Το καπό, έχει την διπλή μάσκα, τα φωτιστικά σώματα είναι ίδια με αυτά των sedan, όπως και οι προφυλακτήρες.

BMW2series4

Η Active Tourer είναι δυναμική εξωτερικά και κομψή εσωτερικά. Εδώ δεν ξεφεύγει από την παράδοση της. Ποιότητα στα υλικά και μια όμορφα σχεδιασμένη και εργονομική καμπίνα που διατηρεί την αισθητική και τις συνήθειες της βαυαρικής εταιρίας.

BMW2series5

Αρκετές είναι οι θήκες και οι θέσεις για μικροαντικείμενα σε πόρτες, κονσόλα και ταμπλό. Μοντέρνο στιλ με ευανάγνωστα αναλογικά όργανα που περιβάλλονται από trip computer με μενού και πληροφορίες στα ελληνικά θα αντικρίσετε στο ταμπλό και τον πίνακα ελέγχου λειτουργιών.

Από τη μεγάλη οθόνη του συστήματος infortainment, θα ενημερωθείτε για τις λειτουργίες του BMW ConnectedDrive, αλλά και για το Driver Experience Control με τα τρία προγράμματα του (Eco Pro, Comfort και Sport).

BMW2series6

Χωροταξικά η Active Tourer δεν αντιμετωπίζει προβλήματα χάρη στην σωστή εκμετάλλευση των 2.670 χιλιοστών του μεταξονίου της. Οι εμπρός και πίσω επιβάτες (ακόμη και μεγάλου ύψους) θα βολευτούν εύκολα και μόνο αυτός που κάθετε στην μέση θα νιώσει λίγο άβολα από την διαμόρφωση του καθίσματος και το υπερυψωμένο τούνελ. Το συρόμενο κάθισμα (στον προαιρετικό εξοπλισμό) βοηθά στην άνεση (αξίζει τα παραπάνω χρήματα) και συμβάλει στην πολυμορφικότητα του MPV της BMW.

BMW2series7

Ο χώρος αποσκευών των 468 λίτρων δεν διεκδικεί βραβείο, όμως είναι πλήρως αξιοποιήσιμος, με βολικές θήκες στα πλαϊνά και διπλό πάτωμα. Όταν “ρίξετε” τα καθίσματα, ένας επίπεδος χώρος 1.510 λίτρων είναι διαθέσιμος για μεταφορές.

Η απορία όλων

Η μεγάλη ερώτηση την οποία κάναμε ο ένας στον άλλο εδώ στο www.newsauto.gr όταν οδηγούσαμε την Active Tourer ήταν: “ Πόσο BMW είναι στην οδηγική αίσθηση και τη συμπεριφορά της στο δρόμο; Η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη… αμφιθεατρικά, αλλά δεν είναι τόσο ψηλά ώστε να έχει την αίσθηση του MPV, άλλα ούτε και χαμηλά και δεν χαλάει την οδηγική ευχαρίστηση.

BMW2series1

Το κάθισμα έχει σπορ στήριξη και αυτό ενισχύει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της 218i κάτι το οποίο κάνει ευχάριστη οδήγηση σε ευθείες και στροφές. Το τιμόνι είναι αρκετά άμεσο και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δείχνει σαν να φτιάχτηκε για τον κινητήρα των 1500 κ.εκ. Η ανάρτηση έχει sport προσανατολισμό, με αποτέλεσμα η Active Tourer να στρίβει με αμεσότητα και χωρίς κλίσεις.

Κάτι χάνετε κάτι κερδίζετε

Για να πετύχουν οι μηχανικοί της BMW την αμεσότητα στη οδική συμπεριφορά της Active Tourer, θυσίασαν κάτι από την άνεση (κάτι που είναι σημαντικό σε ένα MPV). Το μπροστινό σύστημα, τα σκληρά σινεμπλόκ (και τα run-flat ελαστικά) δημιουργούν θόρυβο κύλισης που γίνεται ενοχλητικός στην τραχιά άσφαλτο. Ο νέος, 3κύλινδρος κινητήρας, είναι δυνατός και με ήρεμη λειτουργία. Αρχίζει να δείχνει την απόδοσή του από τις πολύ χαμηλές στροφές, δίνει άφθονη ροπή στις μεσαίες και φτάνει μέχρι τον «κόφτη» στις 6.700 σ.α.λ. Ο κινητήρας των 140 ίππων είναι σχεδόν αθόρυβος και με την βοήθεια του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων μπορείτε να οδηγείτε οικονομικά.

BMW2series4a

Ροπή και αυτόματο κιβώτιο γίνονται ο καλύτερος φίλος της οικονομίας (κάτι που παλαιότερα ήταν αντίθετο). Έτσι χωρίς να πιέζετε μπορείτε να κινηθείτε γρήγορα και να μην ξεπεράσετε τα 8λιτ/100 χλμ. Αν πάλι ψάξετε για επιδόσεις θα φτάσετε στο 10. Αν και λίγο αργά η BMW ασχολήθηκε με το κομμάτι των MPV, όμως από την στιγμή που το έκανε, έγινε σωστά. Η πρώτη… πολυμορφική προσπάθεια της δεν είναι, τελικά, ενάντια στην παράδοση αλλά προσθέτει ένα μοντέλο, που απευθύνετε σε αγοραστές που ψάχνουν χώρους αλλά θέλουν και μία σπορ φιλοσοφία. Μια BMW με διαφορετικές προδιαγραφές αλλά με την ίδια ψυχή.

BMW2series3

BMW 2 Series Active Tourer 218i

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 140 PS/6.000 rpm
Ροπή: 22 kgm/1.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,3sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,9 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 132 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 158,4 ευρώ
Βάρος: 1320 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.342/1.800/1.555 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 468 mm
Τιμή: 30.880 ευρώ

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα ελιν
Elin logo copy1

Log In or Create an account