Έλεγχοι σε «ξένα» μεταχειρισμένα ΙΧ και μαγαζί με πωλήσεις γίνεται; Δεν γίνεται! | NewsAuto.gr
Γιώργος Ανδρής

Έλεγχοι σε «ξένα» μεταχειρισμένα ΙΧ και μαγαζί με πωλήσεις γίνεται; Δεν γίνεται!

Εγγυήσεις χιλιομέτρων, καλής λειτουργίας κινητήρα, ατρακάριστο και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς «υπόσχονται» κάποιες εμπορίες αυτοκινήτων για να δελεάσουν ανυποψίαστους καταναλωτές ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργηθεί και κάποιες άλλες εταιρείες που «πιστοποιούν» την κατάσταση των αυτοκινήτων.


Του Γιώργου Κ. Ανδρή ([email protected])

Όλα κυλούσαν ομαλά στην αγορά μέχρι ότου κάποιοι αποφάσισαν να συνδυάσουν την πιστοποίηση/έλεγχο οχημάτων με την πώληση αυτοκινήτων όπως αποκάλυψε το NewsAuto.gr.

Μάλιστα πληθαίνουν συνεχώς οι καταγγελίες από εμπόρους αυτοκινήτων οι οποίοι απαγορεύουν σε κάποιες εταιρείες ελέγχου οχημάτων να εισέλθουν στα καταστήματά τους και όπως επισημαίνουν στο NewsAuto.gr: «Δεν είναι δυνατόν κάποιες εταιρείες που πιστοποιούν την κατάσταση των οχημάτων να πουλάνε και εκείνες αυτοκίνητα. Αυτό που συμβαίνει είναι αθέμιτος ανταγωνισμός. Εμείς πλέον απαγορεύουμε να εισέρχονται στα καταστήματά μας τέτοιες εταιρείες καθώς βγάζουν «άχρηστα» τα οχήματά μας και κατόπιν προωθούν τα δικά τους στους υποψήφιους αγοραστές. Αρχικά οι υπηρεσίες πιστοποίησης ήταν πολύ καλές αλλά από τη στιγμή που κάποιες εταιρείες πουλάνε και αυτοκίνητα τότε τα δεδομένα άλλαξαν ριζικά».

Οι εταιρείες πιστοποίησης ελέγχου οχημάτων υπάρχουν σε ολόκληρο τον κόσμο και βέβαια διαθέτουν τις ανάλογες πιστοποιήσεις.

Στην Ελλάδα, αντίθετα, οι περισσότερες εταιρείες δεν διαθέτουν πιστοποίηση από πουθενά και βέβαια οι πληροφορίες που δίνουν στους υποψήφιους αγοραστές των αυτοκινήτων πολλές φορές είναι και λανθασμένες εξαιτίας είτε έλλειψη ειδικού λογισμικού είτε απειρίας του ελεγκτή.

Μάλιστα οι εμπορίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που δεν επιτρέπουν στις εταιρείες ελέγχου οχημάτων να εισέλθουν στα καταστήματά τους εξηγούν στους υποψήφιους αγοραστές την κατάσταση και τους προτείνουν να πάνε σε όποια εξουσιοδοτημένη μονάδα ή συνεργείο εκείνοι επιθυμούν να ελέγξουν το αυτοκίνητο που βρίσκεται προς πώληση για να διαπιστώσουν την κατάστασή του.

Οι περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές στο άκουσμα ελέγχου από εξουσιοδοτημένο συνεργείο πείθονται και προχωρούν στον έλεγχο ακόμη και αν τους στοιχίσει 30 ή 50 ευρώ καθώς τα εν λόγο συνεργεία διαθέτουν το επίσημο λογισμικό του εργοστασίου και βέβαια οι τεχνικοί τους γνωρίζουν τα αυτοκίνητα πάρα πολύ καλά και έχουν την εμπειρία να δουν αμέσως τα «ευαίσθητα» σημεία τους σε αντίθεση με τους αντίστοιχους συναδέλφους τους σε γενικά συνεργεία που πηγαίνουν ψάχνοντας. Παράλληλα όλα τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία έχουν πρόσβαση στο ιστορικό συντήρησης του οχήματος και ανά πάσα στιγμή μπορούν να δουν και τα διανυθέντα χιλιόμετρα αλλά και να διαπιστώσουν αν στο όχημα γίνονταν ο προγραμματισμένος έλεγχος και η συντήρηση.
Βέβαια επειδή στην Ελλάδα όλα «κανιβαλλίζονται» καλό θα ήταν ο κάθε επαγγελματίας να κάνει την δουλειά του ώστε να μην δημιουργείται σύγχυση στην αγορά.

Άλλωστε όλοι γνωρίζουν πολύ καλά τι γίνονταν και γίνεται ακόμη με κάποια φανοποιεία που οι ιδιοκτήτες τους αγοράζουν έναντι «πινακίου φακής» τα τρακαρισμένα αυτοκίνητα τα οποία επισκευάζουν και μεταπωλούν ως μεταχειρισμένα «ποιοτικά» κάποιες εμπορίες…

Επίσης κάποια συνεργεία αγοράζουν αυτοκίνητα με σοβαρές μηχανικές βλάβες τα επισκευάζουν με όποιο τρόπο μπορεί να φανταστεί κανείς και τα πωλούν ως… «ευκαιρίες».

Αλλά από τη στιγμή που καταδικάζεται κάποιος από το δικαστήριο και εξακολουθεί να δραστηριοποιείται στην κλάδο του αυτοκινήτου είτε ως έμπορος, είτε ως φανοποιός είτε ως συνεργείο μάλλον δεν έχουμε καμία τύχη ως πολίτες σε αυτή τη χώρα.
Θα μας πειράξει τώρα που κάποιοι ελέγχουν αυτοκίνητα σε εμπορίες τα βγάζουν «σκάρτα» ώστε να προωθήσουν τα δικά τους οχήματα…

Log In or Create an account